Slettheia og Kammen. (16.07.2021)  4

Slettheia (435m) 16.07.2021 17:46
Visits of other PBEs Litjelva bru (175m) 16.07.2021 14:19
Litjelva hengebru (130m) 16.07.2021 14:19
To nye topper ble besøkt av undertegnede på denne turen. Fin p-lomme ved brua hvor vi startet turen. Kom til ei flott hengebru over Litjelva og skulle følge sti videre men den var nå så godt som borte helt opp til Tønderviksetra. Sti videre opp til Tånnårviksetra som vi fulgte og fortsatte opp aksla på Kammen. Ble en matpause her i le for vinden da sommervarmen var fraværende i dag. Da ble det tatt peiling på Slettheia og styrte mot varden der oppe. Bratt opp og Arve som var dagens turkompis ville heller plukke litt bær så æ tok turen opp. Oppe ved varden var det ganske slett terreng videre mot toppunktet. Her var det ingen form for merking av toppen så sekken ble brukt som toppunkt under fotograferinga. Veien ned mot Fosstjønna var skikkelig bratt så her må man gå med forsiktighet. Må vel nevne at det ikke finnes noen sti å følge her. Er vel et område som har få turgåere kan jeg tenke meg. Ble en rast ved Tønderviksetra igjen før vi tok fatt på en annen sti ned og det er nok den som brukes da denne er meget godt brukt. Det er også merket med bånd. Så nede ved Litjelva kom vi til en "ny" bru så brubygginga over denne elva har vært meget bra. Fin tur tross alt og det beste var at det ikke ble så alt for mye regn/yr på turen.