Einunndalen (25.08.2012)

Høg-Gia (1,641m) 25.08.2012
Setalberget (1,370m) 25.08.2012

Helgetur til Einunndalen

Jeg, og arne bestemte oss på Fredag for å ta en helgetur til Einunndalen. Etter hektisk pakking, og forsering av en god del syklister på Rena (rittet) kom vi oss i veien. På vei opp til arne sin hytte tok vi med oss Storkringla som ligger langs veien inn til Dørålsæter.

Lørdagen startet med sol, og delvis blå himmel. Som etterhvert ble til høyt skydekke. Denne dagen ble det fire topper. I bilen på fredagen snakket vi om at det var realistisk med 7 topper for helga. Altså over halvparten :-)

Gulsildre
Borkhussætra
arne mot dagens tredje.
Dagens andre. Digerkampen.

Søndagen startet med regn på hytta. Etter frokost, og pakking satte vi kursen mot de tre siste. Da vi parkerte blåste ganske greit, og jammen var det ikke litt sludd i lufta :-(
De to siste toppene tok vi også fra samme plass som den første. Det ble en vindfull dag med sikt på 100 meter.
Etter å ha kjørt 10 minutter ut fra sidedalen, kom vi inn i selve Einunndalen. Har var skydekket betydelig høyere.

Plutselig dukket den fryktelige snømannen opp....
Vinteren lurer rett rundt hjørne.
Ikke lett å se hva som skjuler seg inne i tåka, men det er en bukkeflokk med store store bukker.

Oppsummeringen i bilen ble sju av sju planlagte. Ikke hver gang det blir slik....