PF 100 topper i Trysil mellom vindmøllene (10.07.2021)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Start point P-plass Ulvsjøen (685m)
Ascents Grasberget (776m) 10.07.2021
Ulvsjøfjellet (809m) 10.07.2021

I til dels øsende regn ble det tur til lokale PF-100 topper i grenselandet mellom Trysil og Åmot kommuner i sikksakk mellom vindmøllene i Raskifte vindmøllepark.
Dessverre fikk jeg ikke lastet opp sporingen etter turen. Fulgte stien øst for Ulvsjøen. Etter å ha passert bekken ved myra skrådde vi ganske direkte opp mot Grasberget. Noen fortopper før vi var oppe men lettgått og noen steder ganske bratt, blant annet siste biten til toppen. Ble en kort stopp på toppen da det blåste en del og det kom en byge. Skrådde så ned mot veien sør for Ulvsjøen og fulgte spor etter skogsmaskin og kom ut på veien ikke sør for stien tar av fra veien og som går øst for Ulvsjøen. Men vi fulgte veien helt rundt og opp til Ulvjøfjellet. Fikk et par kraftige regnbyger underveis, men opphold på toppen og resten av turen så vi tørket da litt opp før vi kom tilbake til bilen. På ca 700 moh i enden av flaten skar vi rett over myra på en sti vi ikke så, men uansett kun 250 meter over til veien ned til Ulvsjøen der bilen sto parkert.