Skjeljanger rundtur (03.07.2021)

Written by helgeF (Helge Flesche) GSM

Start point Skjeljanger (2m)
Ascents Storafjellet (90m) 03.07.2021
Start date 03.07.2021 12:55
End date 03.07.2021 14:19

Etter å ha vært på Eldsfjellet, kjørte jeg videre utover Holsenøy for å bestige Storafjellet. Fant der stien er merket med start ved hovedveien. Det er plass til en bil der, men da sperrer man tilkomst til grinden, så jeg kjørte videre og fant en plass å sette bilen nede ved sjøen.

Etter inntak av matpakke med utsikt utover sjøen, gikk jeg langs veien tilbake til der stistart var merket. Så at det var merket med mulighet for en rundtur, så da ble det lagt inn i planverket.

Naturlig nok er det noe våte områder i den typen terreng. Og der det er plantet granskog, kan det bli litt utfordrende. Men stien var godt ryddet og tilrettelagt over de våteste områdene. Trappetrinn og utlagt tau på det bratteste opp til Storafjellet.
Sikkert flott utsikt når det er sikt til det, men i dag var det ikke så mye å by på fra toppen.

Så var det bare å fullføre rundturen og komme tilbake til der bilen stod. Var heldig med opplett under turen, mens det begynte å regne godt på kjøreturen hjemover.