Galdebergtinden (28.06.2021)  6

Written by olad (Ola Dahlen) GSM

Start point Fondsbu (1,065m)
Ascents Galdebergtinden (2,075m) 28.06.2021 08:58

Vi har lenge sittet inne i hytta å sett ut over Jotunheimen, Galdebergetinden er en av de toppene som gjør seg mest synlig. Mandag morgen dro vi ut fra hytta klokka 07.00 om morgenen. Vi ankom Eidsbugarden rundt klokka 09.00. Det lille stykket langs med Bygdin var veldig fint med blomster og alle bekkene som rant ned fra fjellet. Da vi begynte oppover fikk Oskar skikkelig fart i beina opp til hengebroen. Når vi kom opp til fossen oppover i bakken fikk vi se hvor mye vann det var i elva. Over hengebroen var det litt skummelt med så mye vann i elva. Litt videre opp i bakken satt vi oss ned å spiste lunsj. Det var veldig lite innsekter oppe i fjellet i forrom til hytta. Etter lunsjen var det noen som ble litt dårlige i magen etter noen kjeks. Den siste bakken så begynte det å bli i overkant varmt, når jeg og Eirik kom opp på toppen så måtte vi vente i rundt 30 min før de andre kom opp, Ned fra toppen gikk utrolig raskt med en god del snøflekker. Vi tok en liten matpause før vi kom ned til brua, resten av turen gikk veldig bra å vi brukte litt over 7 timer på hele turen.