Dåstjønnheia (26.06.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Dåstjønnheia (464m) 26.06.2021 11:31
Vi ventet på torden, men den er litt forsinket og vi finner ut at vi skal ta en topp til på impuls. Vi sov på en fin plass her og kunne se fjellet fra bobilen. Fant ut ved hjelp av kart og det vi kunne se, at vi ville prøve å gå denne toppen. Gikk opp en sti forbi noen hytter, men det er lurere å følge veien vår nedover igjen på slutten der, da der er en bedre sti. Etter å ha passert den siste hytten, gikk vi bare oppover svabergene her. På veien ned igjen fulgte vi noen varder her og der, men ikke lett å se, men her kan man jo gå hvor som helst bare man kommer over kløften på venstre siden. Ble ikke så lang pause på toppen for vi var redd for torden. Kom ned igjen til bilen, traff et koselig eldre ektepar som skulle ut med båten. Vel nede ved bilen ble det et godt bad i Drangvannet og kosa oss i solen. (Torden og lyn og regnet traff vi på vei hjem noen timer etterpå.)
Toppen
Hønevatn osv sørover
Jyddomsfjellet på nordsiden av veien
Fine svaberg å gå på oppover
Parkering her ved denne broe