Snaukollen i Øvre Eiker (07.06.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Snaukollen (661m) 07.06.2021
Kjørte inn Snaukollveien (bomvei) og fulgte den et stykke oppover til jeg så den blåmerkede stien som går parallelt med veien helt fra hovedveien nede i dalen. Jeg kunne kjørt lenger oppover, men hadde lyst til å få litt ekstra motbakketrim før regnværet som var lovet satte inn. Det gikk for øvrig ikke lange tiden før de første regndråpene kom, og like etter var det bare å innse at regnværet som skulle komme litt utpå kvelden definitivt var i gang. Det var uansett bare friskt, da det i utgangspunktet var temmelig lummert og varmt denne dagen. Den gode stien ble fulgt helt til topps. På toppunktet var det bolter etter et trigpunktmerke, og et par hundre meter lenger nord var det et flott utsiktspunkt. Samme vei tilbake igjen til bilen.
Det går god sti helt til toppen av Snaukollen
Fint utsiktspunkt underveis til toppen
Toppunktet på Snaukollen bærer navnet sitt med rette:)
Fint utsiktspunkt like nord for toppen