Fjellsjøkampen og Molstadbrenna på langrennski i kulda (31.01.2021)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Svartungsvegen [Nordenga] (506m)
Endpoint Svartungsvegen [Nordenga] (505m)
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Fjellsjøkampen (812m) 31.01.2021
Molstadbrenna (670m) 31.01.2021

Ble en lang skitur i kulda. Holdt på å fryse tærne av meg, så nå må jeg kjøpe meg skotrekk. Men det er gjerne sammenheng mellom kulde og klarvær sånn midt på vinteren. Glemmer gjerne kulda når været er så fint som dette. Glitrer i snøen og krystallklar utsikt så langt øyet ser fra utsiktstårnene. Nordover fra tårnet på Fjellsjøkampen kan man klart og tydelig se både Jotunheimen og Rondane, og snur man seg den andre veien så ser men blant annet Tryvann.

Løypenettet her er supert og det prepareres veldig ofte. Totenåsen og Hurdal er knyttet sammen slik at det blir milevis med løyper.

Det ble et utsiktstårn til på denne skituren og det var på Molstadbrenna. Ikke så høyt tårn, men fin utsikt derfra også.