Ølshøgda - Elgshøgda (20.06.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Elgshøgda (537m) 20.06.2021 09:44
Visits of other PBEs Fellesbeitet parkering (395m) 20.06.2021 09:44
Etter Mørkdalstuva kjørte vi til Orkanger og videre nedover øst for Orkla og opp til Solsjøbygda, forbi Solsjøen og frem til parkeringen. Her overnattet i vi totalt stillet i regnværet. Dagen etter gikk vi videre innover merket langrennsløype over alle myrene og opp til toppen. Dette er jo en skitopp, men vi kommer nok aldri til å gå den på ski, selv om det må være perfekt. I dag var det bare myr, myr myr, men vi ble ikke så våte for det går fint å gå utenom de fleste stedene. Den siste myren før klatringen til toppen har nok vært et stort problem, den virker veldig dyp på et sted, men der ligger det nå plank. Da vi gikk innover myrene så vi en stor elg som løp fra oss. På toppen er det varde, flere postkasser med bøker, sikteskive og en benk. Overraskende fin utsikt. Traff en mann på toppen, som kunne opplyse oss om at dette var skiløypene til Oddvar Brå. Her hadde han trent hele sitt liv. Var innom Elgshøgdbua på veien ned. På veien ned tok vi en annen vei, her er det tørr og fin sti, selv om den er litt overgrodd her og der. I morgen er det hviledag med regnvær.
Myrene der det er langrennsløyper på vinteren
Plank over den vesrste myra
Masse fjellfiol over alt
Kristen på toppen
Sikteskive
Blir masse multer her på toppen
Elgsbua

Missing title

Written by LivogKristen 27.06.2021 07:39

Ja sikteskiven står på toppen. Men ta en titt for den lå foreløpig bare på en europalle og kunne røres på. Men det er nok meningen den skal bli der permanent, de har sikkert bare ikke fått tid til å gjøre det enda.

Sikteskiven

Written by otto 21.06.2021 17:53

Ingen anelse om denne sikteskiven. Velkommen til Trøndelag og gratulerer med en ny kommunetopp. Får håpe dere blir en stund selv i litt kjøligere vær enn sørpå.

Sikteskiven

Written by knutsverre 21.06.2021 17:35

Står sikteskiven på toppen av Elgshøgda? I så fall bør toppen være med på listen over sikteskiver som Otto er fadder for.