Lom: Veslkjølen (19.06.2021)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Veslkjølen (1,798m) 19.06.2021 13:19
Visits of other PBEs Veodalen nasjonalparkgrense parkering (1,300m) 19.06.2021 11:03

Det ble idag en heller våt opplevelse etter gårsdagens finvær. Men, det var meldt mye regn, og for oss som er vant med mye regn på Vestlandet, ble det ikke så ille som fryktet. Det var tett skodde da jeg kjørte innover mot parkeringen i Veodalen. Alternativet med å vade elva lenger ut i dalen, utgikk da jeg fryktet å ikke kunne komme meg tilbake igjen. Syklet derfor inn til Glitterheim i regnværet og gikk derfra.

Jeg hadde lagt igjen kartet i bilen, og hadde ikke lastet opp kartet i forkant på appen. Det resulterte i mye skrolling på GPS underveis for å sjekke kursen i tidvis meget tett skodde. Jeg fikk allikevel en god rute opp og tror ikke jeg ville gått mye annerledes om jeg hadde hatt sikt. Fikk null sikt på toppen, som forventet. Traff heller ingen folk underveis unntatt noen få syklister på etappen mellom parkeringen og Glitterheim og heller ikke fristende å stoppe og prate med andre i slikt et vær :-)

Skodde og regn oppover fra Glittterheim