Blåfjell (17.06.2021)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Blåfjell i Skien (674m) 17.06.2021 13:04
Visits of other PBEs Luksefjellvegen p.lomme (295m) 17.06.2021 11:10

Jeg kjørte til Henningdalen hvor jeg parkerte ved bomvegen. Deretter fulgte jeg veien slakt oppover nesten helt til endes. Her tok jeg av veien og busha oppover. Flott terreng oppover her med mye gressganger, dyretråkk og kortvokst lyng. Men det var bratt så høydemeterne gikk fort unna. Når det flatet ut kom jeg til en rødmerket sti. Fulgte denne et lite stykke for deretter å bushe opp mot toppunktet. Flott utsikt på toppen. Godt og varmt samt vindstille, så det var deilig på toppen. Fulgte omtrent samme rute spor ned. Rett før veien havna jeg i skikkelig krattskog med mye trenedfall hvor jeg kom fram ved en liten elv og bro ved veien.
Deretter veien ned til bilen.

Lilleøkteren
Bratt oppover her, men terrenget er fint.
Rødmerka st som jeg kom inn på.
Her hoppet jeg av rødmerket sti.
Trigonometrisk punkt på nabotoppen til toppen med rødnål