Barlindåsen og Ramstadslottet (15.06.2021)

Written by Arvid1965 (Arvid Nilsen) GSM

Ascents Ramstadslottet (394m) 15.06.2021 11:29
Barlindåsen (398m) 15.06.2021 11:56
Visits of other PBEs Marikollen Skisenter P-plass (210m) 15.06.2021 10:40

Etter Vardåsen i Enebakk bar det ut på 120 og fulgte denne i 23 km nordover til Fjerdingby og Marikollen Skisenter P-plass.
Bred fin grusvei fra parkeringen gjør at jeg tar med sykkelen, fin grus går over til grov pukk og snart er det mye stor stein som gjør at sykkelen blir parkert. Følger skilting og fin sti til Ramstadslottet. Barlindåsen som er toppunktet i Rælingen og som er 4 meter høyere ligger rett vest for Ramstadslottet. Gikk litt tilbake på stien og ned lia. Nede i bunn gikk jeg litt feil men kom raskt tilbake på sti opp lia og til toppen på Barlindåsen. Retur tilbake ned i dalbunnen og fulgte tydelig sti nordover og så østover til jeg kom inn på stien jeg fulgte opp. Fant igjen sykkelen og trillet ned til bilen. Setter kursen mot Svartåsen og Losby skytebane parkering i Lørenskog kommune. Gps sier 15 km dit.

Marikollen skisenter parkering.
Marikollen skisenter
Her sykler ikke jeg lenger
God skilting i mye brukt turområde. Fulgte skilt til Ramstadslottet
Barlindåsen er litt mer beskjeden når det kommer til utsikt
Dagens kommunetopp nummer 5 og klokka er bare 12:00.