Viktjernhøgda (Felehøgda) (15.06.2021)

Written by Arvid1965 (Arvid Nilsen) GSM

Start point Viktjernhøgda parkering (161m)
Endpoint Viktjernhøgda parkering (161m)
Ascents Viktjernhøgda sør (330m) 15.06.2021 06:39
Viktjernhøgda (331m) 15.06.2021 06:51
Visits of other PBEs Viktjernhøgda parkering (160m) 15.06.2021 06:38

Med Måstadveien 133 lagt inn som mål ankom jeg Viktjernhøgda parkering klokka 23:30. Litt sliten etter en lang dag så opp med hengekøye og god natt.
Tidlig morgen i hengekøye så 06:30 er frokost spist og leir pakket og jeg er klar for Viktjernhøgda. La i vei på sykkel forbi bom og på fin grusvei opp til tele-tårnet på Viktjernhøgda sør. Forlot sykkel og tok inn på Trøkstadstien som går ned til Vikstjern. Fulgte stien langs vannet og i nordre enden tok jeg av til høyre på umerket sti til toppen.

6 september 2020 avduket stortingsrepresentant Ole Andre Myhrvold det nye navnet på toppen. Navnet Felehøgda er bestemt i samråd med befolkningen i Båstad og Statens kartverk. Etter at Rømskog ble slått sammen med Aurskog-Høland er dette høyeste punkt i gamle Øsfold fylke.
Retur samme vei. Kjekt med sykkel...tilbake ved bilen på få minutter. Neste Vardåsen i Enebakk.

Soloppgang Viktjernhøgda parkering
God plass til bil og to trær perfekt til hengekøye på Viktjernhøgda parkering