Skagsvola og Sæteråsen i Trysil (04.06.2021)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Skagsvola nord (922m) 04.06.2021
Skagsvola (932m) 04.06.2021
Sæteråsen (652m) 04.06.2021
På Skagsvola

I helga hadde Hans Thorvald og jeg bestemt oss for å dra til Engerdal igjen. Denne gangen var hovedmålet Elgåhogna, men denne turen hadde vi først planlagt på lørdag. Etter middag dro vi i vei, og første tur ble Sæteråsen. Like før vi kom frem til parkeringen, fikk jeg beskjed om at streiken var avblåst. På begge dagens turer ble det mye kontakt med kollegaer, da det plutselig ble full undervisningsdag på mandag. Turen til Sæteråsen var grei. Vi kunne følge veien nesten hele turen. Turen var på 3,7 km, 110 høydemeter og tok 44 min.

På Sæteråsen

Turen på Skagsvola var en meget flott tur. Godt tilrettelagt, og storslått utsikt på toppen. Turen var på 8,3 km, 282 høydemeter og 2t 12 min.

Skagsvola
Flott utsikt

Etter turen kjørte vi videre mot Femunden, og fant en fin plass til overnatting mellom Engerdalssetra og Drevsjø.
For GPSspor se rapporten til Hans Thorvald.