Mistberget fra nord på fjellski (13.12.2020)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Minnåsen (420m)
Endpoint Minnåsen (416m)
Ascents Mistberget (671m) 13.12.2020

Hadde meldt meg på Bedriftsidrettens arrangement "Ski På Topp Romerike" som hadde en egen app der Mistberget var en av målene. For å komme til toppen på ski tenkte jeg det var best å gå i veien fra nordsiden opp til antennemasta. Tok med Kimi og fjellskia, og kjørte til Minnesund, videre oppover svingene på Minnåsen og parkerte i en brøytet lomme på motsatt side like ved der veien tar av. Veien oppover var brøytet, men det var kommet en del nysnø. Det var i hvert fall fint å gå på fjellskia med feller. Det var noen andre der også, som gikk til fots oppover bakken. Øverst ved antennemasta var det slutt på brøytet veg, og det ble å tråkke spor i dyp løs snø bort til tårnet. Som alltid var det folk der borte, og selv om det var nysnø, så var allerede "normalveien" opp godt nedtråkket og tilrettelagt for bestigning til fots. Skituren ned igjen var fin. Fikk satt mange fine telemarksvinger nedover veien der.