Sølen (13.06.2021)  6

Written by olad (Ola Dahlen) GSM

Start point Gravåsen (791m)
Endpoint Gravåsen (794m)
Ascents Midtre Sølen S1 (1,682m) 13.06.2021 09:44
Midtre Sølen (1,755m) 13.06.2021 09:44

Start rundt 9.45 og alle var klare for å bestige Sølen. Jeg, Eirik og Oskar hadde aldri vært der så det var på tide. Utrolig lett første del av turn inn til Sandtjønna. Lenger inn på fjellet blåste det mer og mer og det lignet ikke på noe shortsvær, kun Oskar gikk i t-skjorte, men skiftet han ble kald. Lunsj spiste vi oppe i bakken før Skardstjønna, vi valgte å ikke gå over stien for å unngå unødvendige høydemeter. Oppe ved Skardstjønna blåste det mye så vi gikk bare videre oppover bakken. Lenger opp i fjellsida ble Oskar litt sliten, men han fikk i seg en mellombar. Det viste seg å føre til at han ble litt kvalm, men vi fortsatte. Når vi kom opp på toppen var det veldig langt ned på nordsida. Vi tok en snickers og begynte å traske ned igjen, bare jeg, pappa og Eirik gikk bort på Midtre Sølen S1. Ned igjen fra toppen kunne vi benytte oss av noen få snøflekker. Eirik og pappa ble iskalde på føttene med bare joggesko, men ettersom vi gikk ned igjen til Skardstjønna ble de nok varme. Fra Skardstjønna var det bare kos ned igjen, og vi tok ruta over Harehøgda Eirik badet i Sandtjønna, mens noen av oss andre angret på at vi skulle ha badet Nede igjen ved bilen klokka 16.40 med vonde føtter og stive bein.