Vardeberget (13.06.2021)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Vardeberget (788m) 13.06.2021 16:05

Da satte vi kursen hjemover igjen, men ville stoppe på veien for en tur oppom Vardeberget. Her var veien stengt med bom, så det ble å sykle opp

Jeg ønsket et øyeblikk at vi hadde tatt med motorsykkelen, så kunne vi ha kjørt forbi bommen. Men det gikk greit å sykle opp også, og særlig stisyklingen etter at veien tok slutt, var artig
Her var det slutt på veien, men det gikk en fin sykkelsti videre oppover lia
Her svingte stien brått til høyre. På kartet skulle stien gått et helt annet sted, men vi fikk bare følge den stien vi fant
Her var det en skikkelig bratt motbakke
Stien stoppet brått og terrenget var så krevende at vi måtte parkere syklene. Her er MMO på en spesiell symmetrisk stein vi passerte
Markering på toppen av Vardeberget. Det lå også rester av et sammenrast utkikkstårn på toppen
Da ventet det en tøff sykkeltur ned igjen på stien