Skrubben (11.06.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Skrubben (288m) 11.06.2021 09:08
Visits of other PBEs Langevannstua (136m) 11.06.2021 09:08
11.juni og 38 års bryllupsdag - i dag skulle Larviklista fullføres. Kjørte inn til Kjose og videre til Saga, der vi parkerte på en lomme på snuplassen. Bommen var oppe, men med Fritzøe skoger kan man aldri vite, så her holdt vi oss klokelig på rette siden av bommen.
Parkeringslomme på snuplassen på Saga

Gikk oppover grusveien til vi kom til skilt merket Langevann og tok til høyre inn og forbi hytten. Gikk over broen på Langevann. Skikkelig våtmarksområde her med vann og myr i ett stort system. Skremte dessverre opp et par hegrer og traner noe lengre nede på myra, da vi skravlet mens vi gikk. På vei tilbake var vi musestille.

Ta til høyre her
Langevannsstua
Fin bro over her

Etter neste bro gikk vi til høyre til vi så der Bamse hadde tatt opp i terrenget. Se bilde.
Gikk oppover noen dyretråkk her, men ble nesten oppspist av mygg. Kom oss greit opp på toppen. Niste inntatt der, litt vind holdt myggen unna her. Jeg ville ikke ned igjen i samme mygglandet, så jeg fulgte et tråkk nedover et stykke, mistet det, men så så jeg at det på kartet mitt plutselig var en sti parallelt med der vi gikk. Denne kom ned på snuplassen og vi skjeinet bort på den og kom inn på en gammel traktorvei, overgrodd ja men lett å følge helt ned til veien. Ville nok syklet inn her og gått opp der om jeg gikk på nytt. Videre samme vei tilbake til bilen.