Svarteberget - Grenland >100 m komplett for 3 gang (10.06.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Svarteberget (359m) 10.06.2021 10:28
Svarteberget Nordvest (359m) 10.06.2021 10:28
Visits of other PBEs Oklungen P-plass (75m) 10.06.2021 10:28
I dag skulle vi endelig gjøre Grenland komplet igjen etter at det var kommet enda en ny >100 m topp her. Kjørte inn til Okulungen og parkerte her. Parkeringen var litt innskrenket nå, da de hogger tømmer her inne og tømmerbilene må kunne komme frem. Yr hadde meldt bra vær, men det kom noen regndråper mens vi gikk innover grusveien, heldigvis ble det ikke mange av dem. Videre over på stien og opp til Svarteberget. Liten pause her før vi gikk videre i retning Siljan og tok av stien litt lengre inne, rett etter vi passerte en tretrapp. Villgikk derfra og opp. Overraskende fin topp med fin utsikt. Lunsjen ble inntatt her. Samme vei tilbake. Mange sommerfugler rundt varden på Svarteberget, men ingen ville sitte stille så lenge at jeg fikk bilde.