Romsdalshornet (08.06.2021)

Written by ArntO (Arnt Owe Røed) GSM

Characteristic Alpine climbing
Ascents Romsdalshornet (1,550m) 08.06.2021

Tok turen på Hornet for 32. gang. Så lovende ut ved start da skodda letta. Men det tetna veldig til innimellom. Brukte litt tid på kryss og tvers oppunder bratta ett eller anna sted under den gule flekken, da det var meget lite sikt. Vi valgte å sikre et par lengder en eller anna plass under den den gule flekken. Kom opp i inngangen til Halls renne en god del til venstre i forhold til det er lettere (tror jeg ut fra magefølelsen - og ikke ut fra det vi ikke så).

Grei skurring videre. Sikra et par - tre korte taulengder opp i skaret og til topps.

Ble litt sikt oppi skaret og på toppen, men ned nordveggen var skodda grauttjukk atter en gang.

Fin tur som vi avslutta med tindeburger på Tindesenteret.

Fint ved start.
Litt snø tidlig i flanken. Lite spor etter andre opp Halls renne denne sommersesongen.
Opp i skaret mellom Lillehornet og Hornet.
Plutselig litt sikt.
Toppen. Pauli ytra ønske om å returnere ned nordveggen, man skal høre på de som er eldre enn seg selv…..så han fikk vilja si. 6 rapeller ned på ny «rute» på de 3 første rapellene.