Tidligtur til Bukkehåmåren (05.06.2021)

Written by Grindaplassen (Håvard Nyhagen)

Ascents Bukkehåmåren (1,910m) 05.06.2021
Kvassryggen (2,071m) 05.06.2021
Visits of other PBEs Vargebakken parkering (1,105m) 05.06.2021
Etter å tatt turen opp på Knutshø forrige helg, så så jeg at det burde være en god mulighet for å kunne komme seg på toppen av Bukkehåmåren etter nok en uke med god snøsmelting i fjellet. Halvveis i stigningen mot Bukkehåmårtjønne fikk vi en del parti med snø, valgte da å forlate stigen og ta oss over på høyre side av bekken for å slippe å gå så mye snø. Fra Bukkehåmårtjønne og opp til toppen var det mer eller mindre snøfritt. På toppen av Bukkehåmåren så vi at det var greit å komme seg videre til Kvassryggen. Vi tok en lengere pause for å nyte finværet ved varden på Kvassryggen, der vi raskt kom fram til att det ikke ble noen tur videre opp på Høgdebrotet, da det låg igjen en del snø i den siste bratte partiet opp dit, samt at vi ville fått veldig mange parti med snø å gå i på returen ned igjen mot Leirungsdalen.