Presten Himmelen kan vente (04.06.2021)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Ascents Presten (400m) 06.06.2021 10:42

Finværet slutter ikke, og kroppen begynner å bli ganske mør. Har vært et jævla kjør 12 dager nå, men sitronen må klemmes til siste dråpe. Himmelen kan vente! Første lengde er jalla 4+, andre lengde er offwidth og jævelig sketchy om en ikke har med en camalot 6#. Det hadde ikke vi, men vi hadde Herman. Om du er god på å klatre offwidth føles runouten i starten kanskje grei, men du får ikke sikret og du kan ikke falle her! Lengere oppe får du sikret med diverse, men du bør ha en eller to #4. Har du 1 #6, er og 2 #4, er det nok veldig comfy. Så kom en 3+ lengde opp mot høyre, etterfulgt av en soft 6-. Ett teknisk flytt opp lite dieder fra en liten gresstust. Flott 5- som er sandbagga. Litt hule flak, men stortsett kult. 6+ opp flott dieder. Soft. Etter første del av diedret er det opplagt å dra seg ut til venstre og klatre opp jugs til under slanting. Neste 6+ er mer spennende. Greit sikret, men en må stå på beina og skjerpe seg litt. Ny 6+ som var nydelig. Var vell halveis hengende stand her under første tak. Siste 6+ vsr veldig fet. Soft. Gode tak og godt sikret. Et mega løst flak når en runder rundt kanten, som er ufattelig at det ikke er dratt ned. Flere store lister å crimpe på ved siden av flaket. Opp siste overheng på gode jammer til hylle. Satte stand her fordi ene tauet kilte seg nede i taket. Vanskelig å unngå. 3,er spassering til toppen herfra. Nydelig tur

Nestsiste lengde. Klassikermotivet
Sandbagga 5-
Herman på vei inn i ofdwidthen