5 i Bamble, Ferdig med Bamble og Grenland (05.06.2021)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Bukktjennåsen (250m) 05.06.2021
Eikekollen (261m) 05.06.2021
Grimås (262m) 05.06.2021
Hestås (223m) 05.06.2021
Ånås (225m) 05.06.2021

Parkerte på Rørholt gravsted.

Topp 1 Hestås: Gikk noen meter fra bilen til jeg så skogsveien, kom meg over på den og fulgte den til den stoppet, veldig gjengrodd. Videre oppover i terrenget over en liten ås og en myr. Fulgte et dyretråkk oppover til toppen med strømmast, ble ikke lenge før jeg gikk nedover igjen til bilen. Dette ble min topp nummer 100 på Telemark pf 100 lista :)

Topp 2 Bukktjennåsen: Tok sykkelen ut av bilen og syklet oppover til start på tur 2. Satte fra meg sykkelen ved et lite hogstfelt og gikk opp det til jeg møtte på en sti. Stien fulgte jeg opp på platået, bratt opp hit, men flatt topp område. ikke utsikt fra toppen, men litt på vei opp og ned. Ned til sykkelen og videre til neste topp :)

Topp 3 Eikekollen: Tunge bakker og komme seg opp. Satte fra meg sykkelen ved en hytte og gikk mot toppen, surret litt over åser på vei opp og kom inn på sti rett før toppen. Først innom topp punktet før jeg gikk ut på utkikkspunktet. Fulgte stien ned til snuplassen ved hytta. Tok meg en liten pause utenfor hytta før jeg syklet med igjen til bilen og fikk meg litt mat.

Topp 4 Grimås: Syklet opp til der jeg trodde stien startet, men jeg skulle startet turen 150 meter før viste det seg. Gikk inn skogsvei som var supergjengrodd til jeg kom til en sti som krysset, denne var merket med oransje merker på trær oppover et stykke før merkene forsvant, men da var det lett videre oppover. Flott topp område med postkasse og bok, var ikke mange som hadde skrivd i boken siden den var ny i 2018. Fulgte stien ned igjen og kom ut 150 meter før der jeg hadde startet fra sykkelen.

Topp 5 Ånås: Siste toppen på Bamble lista og ferdig med Grenland :) Satte fra meg sykkelen ved skilt og stistart til Ånås. Godt merket sti oppover til superflott utkikkspunkt. Gikk bort til topp punktet hvor mauer hadde bygd seg bolig før jeg satte meg på krakken og tok et kakestykke og en brusboks. Samme vei ned og tilbake til bilen