Slettheia og Storknuken. (02.06.2021)  5

Storknuken (502m) 02.06.2021 20:58
Visits of other PBEs Bjørntjønngrana (398m) 02.06.2021 18:32
Bjørvikdalen P-plass (304m) 02.06.2021 18:32
Da ble det en kveldstur til Slettheia som er en ny topp for meg. Bjørvikdalen p-plass var ikke fylt opp i dag kan man vel trygt si. Fulgte den merkede stien som går mot Storknuken før jeg tok av opp dalen mot Slettheia. Her var det ingen sti men greit å følge kartet gjennom skogen før man kom opp til heia. Varmt og godt så vinden gjorde bare godt. Kom først til varden her som står noen 100 meter fra toppunktet. Fin utsikt herfra så det ble en pause her. Videre til toppen som består av en nesten ugjennomtrengelig treklynge av bjørk og gran. Her er det 0 utsikt så pausestoppen ble tatt ved den lille varden like ved. Flott skue mot Storknuken herfra som æ også hadde planer om en tur innom denne kvelden men først skulle jeg ned til Bjørntjønna og prøve å finne "storgrana" æ hadde hørt snakk om. Med litt flaks så gikk æ faktisk rett på den. Mange store av denne sorten nede ved vatnet her. Fra grana og videre var det en gammel og lite brukt sti så jeg fulgte den et stykke før æ la kursen mot Storknuken. Her oppe på Storknuken var det en helt magisk kveld med +25c og en fin bris mens solen var på vei ned. God rast her før kursen ble lagt mot p-plassen igjen. Fulgte stien over alle myrene og var godt fornøyd med en fin gjennomført kveldstur da jeg var vel nede ved bilen igjen. Sommer er kommet til Trøndelag no!
Merkinga av ruta til Storknuken starter her i Bjørvikdalen.
Kommet litt ovenfor skogen no.
Den her furua kom seg aldri opp fra bakken :)
En varde i sikte men det er ikke på toppen.
Fin utsikt mot Meltingen og Hårfjellet.
Der inne i små skogen ligger toppunktet på Slettheia.
Enda et toppunkt uten utsikt.
Storknuken er ikke langt unna.
Mot Mosvika.
Skygge selfie :)
Norske Skog. Fiborgtangen, Skogn.
Slettheia hvor jeg kom fra.
Er vel på tide å starte nedturen.
Er noen myrer som må passeres før turen er over.
Siste glimt av Storknuken på denne turen.
Flott solnedgang ved Meltingen på vei hjem. Det ble en veldig fin tur!