Steinstind (30.05.2021)  5

Written by larskjek (Lars Killingberg) GSM

Ascents Steinstinden (200m) 30.05.2021 17:44
Da er min første bestigning gjennomført takket være min gode venn og barndoms kompis Gjermund. Han hadde vært her oppe for en del år siden men fant den farbare ruta ganske kjapt. Bratt i starten så det ble litt klyving og på et området var det ganske eksponert og luftig så her må man være veldig årvåken når dette partiet passeres. Det er ingen merking her bare litt sporadisk tråkk enkelte plasser. Vel oppe på toppen var det en fantastisk utsikt utover havet og mot Lekafjellene. Helt vindstille og overskyet her i dag. En liten varde er satt opp også. Fikk i etterkant høre at det skal ligge en trimbok/loggbok gjemt her også så får vel lete litt etter den neste gang. Dette er en tur som ikke anbefales hvis det er vått i terrenget/ berget da det kan bli nokså glatt. Vel nede og nesten ved bilen gikk vi inn til fjellet hvor det hadde vært gjort noen prøveboringer i berget. Her var det montert en vannkran rett i bergveggen og når man åpnet den rant vannet ut. Veldig spesielt med denne "vannkilden" Fin tur som vil gjentas en dag solen skinner.