Hillesøytoppen (24.05.2021)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Nordkollen (214m) 24.05.2021
Visits of other PBEs Hillesøya p-plass (7m) 24.05.2021

Endelig hadde jeg to fridager på rad og lov til å gå på tur alene. Tok med telt og dro ut hit. Solen skinte og jeg var klar. Jeg møtte på noen kjentfolk fra barnehagen der jentene mine går og de hadde også vært på tur samme dag. Turen opp gikk fort, alltid artig med denne småtopp. På toppen blåste det som vanlig (som gjør at jeg alltid går rett ned igjen) men siden jeg var alene og hadde "fri" gikk jeg ned til de strender du kan se fra kanten. Etter en stund kom jeg ned til den første stranden og den var like nydelig som jeg hadde innbilt meg. Et par som hadde med kayak oppe på stranden satt og koste seg i sola mens jeg gikk forbi. Etter hvert kom jeg til enda en strand som også var perfekt i sola. To måser sto og så ut over storhavet. Jeg gikk enda litt til og hadde tenkt å komme meg opp mellom to høyder for å se om det var mulig å gå rundt hele øya... Når jeg kom meg opp en steinete rasområde fant jeg ut at det neppe var mulig. Jeg fant en hodeskall til en rein(?) på "toppen" mellom de to toppene. Jeg klatret litt lenger opp men fant ut at eneste veien var å gå tilbake. Tilbaketuren i sola var perfekt og etter noen timer var jeg tilbake ved bilen klar for neste tur.