Eikelifjellet, ferdig med Skien lista (22.05.2021)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Eikelifjellet (340m) 22.05.2021
Visits of other PBEs Eikelifjellet naturreservat (300m) 22.05.2021
Kommunestua p-lomme (93m) 22.05.2021

Parkerte ved kommunestua og gikk innover grusveien, sto noen gutter og fisket på brua, men de hadde ikke fått noe fisk. Bommen sto oppe. Tok av traktorvei som jeg fulgte et godt stykke oppover før det ble gåing i terrenget til toppen, bra utsikt her oppe. Hadde tenkt og ta Vasslausfjellet også så gikk ned i den retningen. Kom ned i søkket mellom åsene og her var det veldig vått... begynte og gå den blåmerkede stien, men den hadde blitt til elveløp så kronglete og ta seg frem, når jeg måtte krysse en bekk som hadde fått høy vannføring og blitt endel breiere enn at jeg klarte og krysse den på en fornuftig måte kjente jeg at jeg ikke gadd mer tur i dag... snudde og ruslet med til bilen med våte sko og var fornøyd med de 2 turene jeg hadde fått gjort i dag :) blir en tur hit igjen når det er litt tørrere i terrenget