Marsteinsvola (20.05.2021)  4

Visits of other PBEs Hestegreivollen (325m) 20.05.2021 12:58
Yssedalen P-plass (215m) 20.05.2021 12:58
Ydsedalsveien - manuell bom (140m) 20.05.2021 12:58
Marsteinsvola var min siste topp på 100m p.f lista for Inderøy Kommune. Overskyet men oppholdsvær gjorde det til en fin tur. Anne var med som lokal guide på turen så en stor takk til henne. Startet ved Ydsedalen p-plass og tok en liten omvei via Hestegreivollen som er et turmål med trimbok. Fortsatte videre oppover etter en meget godt merket sti. Mange stier som går på kryss og tvers her men det er så bra merket at det ikke er noe problem. Mange fine oversiktstavler er satt opp med jevne mellomrom. Veldig vått på myrområdene da snøen nettopp er smeltet her. Flott utsikt oppe ved masta til alle kanter. Det ser ut som det vil bli satt opp en gapahuk her da det lå en del mattrialer her. Mange trimkasser på veggen så tydelig at flere har Marsteinsvola som trimpost på sin liste. Ingen sommervarme enda så det positive var at turen var 100% insekt fri. Det vil nok endre seg:) Fin tur!
Her får du den infoen du trenger når du er her for første gang.
Da tar vi sløyfa via Hestegreivollen.
Ser ut som det er klargjort for et nytt byggeprosjekt her.
I retning Steinkjer.
Mye "post" som kommer hit!
Her er det fri sikt i 90 km. ut Trondheimsfjorden til stedet Geita på sørsiden av fjorden.
Stille fjord i dag.
Vinteren må nok slippe taket på Hermannssnasa også snart.
Skimter Ørin langt der nede.