Helgehornet Volda (18.05.2021)

Written by Stigun GSM

Start point Sollidalen skytebane (270m)
Endpoint Sollidalen skytebane (270m)
Ascents Helgehornet (626m) 18.05.2021 15:02
Visits of other PBEs Sollidalen skytefelt p-plass (230m) 18.05.2021 14:13
På vei fra Molde til Førde. Hadde kjørt rett inn på fergen Molde-Vestnes og heller ingen venting i Solavågen. Lå derfor meget godt an tidsmessig da jeg passerte Ørsta og siktet meg inn på Helgehornet, som jeg viste var en kort og fin topptur. Kjørte opp til p-plassen ved Sollidalen skytefelt. Her smalt det i ett sett; politiet hadde pågående skytetrening. I duskregn fulgte jeg stien som gikk i halvsirkel i en bue mot nordvest før den svingte i sørvestlig retning siste halvbrate stykket til toppen. Potensielt storslagen utsikt; i dag var dessverre de mest spektakulære alpine blikkfangene skult i regnskyer
Helgehornet sett fra Sollidalen parkering
Varde Helgehornet. Voldsfjorden til venstre, Dalsfjorden høyre. Litt av Volda til venstre
Mot Ørsta

På tiltagende vått underlag ned igjen samme vei for kjøring sisteetappen mot Førde, som jeg nådde på meget anstendig tidlig kveldstid, med utsøkt fiskemiddag på hotellet.