Småsur skoddetur fra Magnhildskaret (16.05.2021)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Grønegga (634m) 16.05.2021 12:21
Fossedalsegga (616m) 16.05.2021 13:14
Visits of other PBEs Grytadalen parkering (449m) 16.05.2021 10:28

Tett skodde og jamnt over småregn hele turen. Langdryg sykkeletappe i slike forhold og med alle veiene i dette triste vindmøllelandskapet, var det utfordrende til en hver tid å vite hvilken vei jeg skulle følge. Det resulterte i en liten avstikker på noen km som absolutt ikke var planlagt. Siden jeg kun hadde telefonen og appen å navigere etter var det ekstra utfordrende i pissregnet og med våte fingre som ikke fungerer optimalt med touchfunksjon på en Androidtelefon.... :-) Jeg oppdaget underveis fotturetappen mot Grønegga og Fossedalsegga at jeg hadde tatt med feil ladeledning til tlf! Jeg var helt avhengig av å kunne sjekke posisjonen underveis i den manglende sikten, derfor måtte jeg droppe dagens 3 topp, Guleskarnipa! Fryktelig irriterende, men det var ikke verdt å ta sjansen på å miste retningen her ute i det vidstrakte terrenget.

Jeg returnerte heller tilbake og hadde kun 15 % batteri igjen da jeg kom tilbake til Parkeringen i Magnhildskaret. Våt og kald til beinet, tok det meg ca 4 timer å få varmen igjen i de kalde tærne mine :-) Godt fornøyd til tross og kunne nyte resten av kvelden i lag med Ove og Vinjar med god mat og drikke i en varm bobil!;-)

Grønegga
Nordlig del av Langevatna
Fossedalsegga i null sikt
Hørte noe susing på vei opp mot sykkelen min igjen og ante ikke at jeg nesten var under vindmølla! De er gigantisk store men lager ikke så mye støy, overraskende i den sterke vinden som var...
Letter litt i skydekket like før jeg er tilbake ved parkeringen