Store Latås (14.05.2021)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Store Latås (241m) 14.05.2021 11:56

Jeg kjørte opp til Bjørndalen avfallsanlegg og ned til Rønningen gård hvor jeg parkerte. Deretter fulgte jeg traktorvei som gikk over i skogsvei oppover nesten til topps. De siste femhundre meterne ble frigåing i lett furuskogterreng. Ikke noe særlig utsikt på toppen. Kort pause her før jeg fortsatte mot Store Latås. Bratt ned til bunnen av dalsøkket. Her måtte jeg følge elva nordover et stykke før jeg fant endelig fant en oppgang langs et dyretråkk. Bratt opp mot toppen før det flatet ut. deretter flott åpent furuterreng til toppunket. Deretter frigåing ned mot avfallsanlegget. Kom inn på grei sti nedover til gjerdet mot avfallsanlegget. Herfra fulgte jeg langs med gjerde sti, dyretråkk mot traktorveien som jeg gikk opp. Det var ikke helt enkelt å gå her på grunn av kupert terreng langs med gjerdet. Traff også på en elgkalv her i behagelig tempo opp heia.
Mistet sporingen på på mobilen halveis mellom Lille Latås og Store Latås.
Gå til Lille Latås/Bamse for å følge sporingen fra parkeringen.