JPL dag 3 (15.05.2021)

Grensevarden (1,740m) 15.05.2021 18:58
Aust for Grensevarden (1,759m) 15.05.2021 19:06
Visits of other PBEs Bings gryte (1,625m) 15.05.2021 10:26

Dag 3 av vårens langtur - Josten på langs, med Stian

Som foregående dag våknet vi til tett bretåke. Etter en lang og god frokost tok vi ut kompasskurs til Høgste Breakulen. Oppe ved varden lå det en stor sjokoladeplate til en heldig jubilant. Håper han fant den. :)

Videre var planen å passere Kvitekoll for å lande på nordenden av Ramnane. I ettertid hadde det vært like fint å gå over Kvitekoll og kanskje siktet inn på sørsiden av Ramnane.

Stian hadde føling med en vond akilles så han tok lunch mens jeg stakk oppom toppen av Ramnane.

Neste mål var Bings gryte. Nå var det riktig så fint vær og da ble kompasset glemt bort litt, noe som førte til en liten bue mot nord, men ingen krise av den grunn. Vi passerte gryta til Bing uten videre seremoni og fortsatte opp til ryggen ut fra Grensevarden. Stian satte opp teltet mens jeg tok en avstikker opp til Grensevarden.

Vi var veldig godt fornøyd med den mila vi gikk i går slik at dagens etappe ble behagelig kort.

Dag 2 - Dag 4

Kompass er ɑ & Ω på en slik tur!
Stor høyde rundes og skyene letter
Toppen av Ramnane og tåka har trukket inn et kort øyeblikk..
Tilbakeblikk på Ramnane. Nå uten en sky. :)
Jeg kan venne meg til slike opplevelser når kveldens tannpuss gjøres unna