Skalten i Hustadvika (14.05.2021)  5

Skalten (692m) 14.05.2021 14:38
Skalten vest (672m) 14.05.2021 15:04
Visits of other PBEs Utsikten Breiskaret (277m) 14.05.2021 16:36

Ruta Klikk bildet for større kart

Skalten i Hustadvika

Været idag:

This service is temporarily unavailable.

Turdeltakere: Icemann99, jfruseth og miombo
Værvarslet bar bud om overskyet og havtåke fra nord, men solgløtt utpå dagen. Ingen regn heldigvis. Vi satset på at Yr.no stemte. Oppe på første toppen ved masta (Nordre varden) var tåka tett så vi benyttet anledningen til å ta et bilde straks vi så ned til Bud gjennom skyene.

På tur til toppen var det fortsatt tett skydekke eller tåke, hvem vet på disse kanter. Og siden kartet viste en såkalt luftig høyrekant, var det greit med den lille sikten vi hadde.

Det var bare å holde seg til kanten..

Etter noen meter snudde vi oss og da var tårnet borte i tåka..

Melen oppe i nordøst dukket plutselig opp.......................................................................................... Antenna likeså..

Ja, skydekket sank sakte men sikkert..

Og siden toppen lå høyere, var det god sikt når vi kom dit..

Poden (meg..) fikk brukt selfiestanga si.. Her, med fruen...

Og bluetooth fjernkontrollen som den kom med funka også.. selv om beina sank ned i den nå porøse snøen så ting kom på skeive... pytt pytt..

Nede på Utsikten Breiskaret igjen ..

Så gjennom den forheksede skogen... (sitkagran)

Vel nede på flata måtte skiltet på lokal dialekt foreviges..