Skarpenord.. tur i vårløsninga (13.05.2021)

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Natten (870m)
Endpoint Natten (871m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Skarpenord (1,215m) 13.05.2021 13:45

En veldig flott topp nær Tunhovdfjorden. Dette er en topp på lista over topper over pf 250m i Buskerud /Viken. Hilste så vidt på driveren av Langedrag og hun mente nok at truger var det beste idag. Det var det nok også, men ble meget krevende kilometer til toppen. Svært råtten snø og sank dypt ned tross med 30" truger mange plasser. Det var brennhett og jeg hadde glemt solkrem og ble rimelig "rød i pæra". Belønningen ble en kort strekning på toppen med en aldeles super utsikt. En virkelig flott topp. Hvis flere skal ta denne turen.. så ikke gå under slike forhold. Hadde tenkt en topp til denne dagen, men forholdene ble for krevende.

Kongetopp!

Written by Nils 14.05.2021 23:20

Den turen er nok langt lettere på sommerføre ja, når man kan følge stien, som jeg og familien gjorde for noen år siden. ;-) Det der må ha vært en tung tur, Jørn. For øvrig har du helt rett i at dette er en nydelig topp! Glad jeg fikk med barna på den...