Storrinden fra Kokstad (11.05.2021)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Kokstad (50m)
Endpoint Samme (50m)
Ascents Storrinden (153m) 11.05.2021

Bil på service på Kokstad. I ventetiden forsøkte vi oss på en tur i terrenget mot Storrinden, en rute vi ikke hadde gått tidligere. Det ble ingen stor fornøyelse. Mesteparten av turen gikk utenom sti gjennom til dels vått og myrete terreng. Da vi nærmet oss Storrinden kom vi inn på stien vi gikk 5.2.2021. Ved et myrområde sør for toppen går stien i feil retning (mot sørvest). Her valgte vi å fortsette mer direkte mot toppen i noe ulendt terreng før vi omsider kom inn igjen på stien. Vår rute fra Kokstad mot Storrinden anbefales ikke. Tilgrodd terreng med brakebusker, sporadiske hjortestier og sannsynligvis flått.
På tilbaketuren gikk vi langs veien og gjennom et industriområde der vi måtte over et gjerde og ned en skrent før vi kom inn på industriområdet som sannsynligvis er stengt med port utenom arbeidstid. Turen tok lenger tid enn beregnet, men bilen var akkurat klar da vi var tilbake.