Stornubben + 3 små nubber til (01.05.2021)  6

Aust for Austnubben (2,020m) 01.05.2021
Stornubben (2,174m) 01.05.2021
Veslnubben (2,055m) 01.05.2021

I dag ventet 4 nye 2000-metere, og vi satte i gang klokka 09.30 oppover mot toppene. Jeg på truger, Oskar på langrennsski, Eirik på fjellski, og de andre på rando. Det var sinnsykt varmt oppover i skogen og innover snaufjellet. Noen måtte på med shorts, mens andre hadde glemt. Vi spiste lunsj rundt klokka 12.30, og satte i gang mot første topp. Da stigningene begynte kjente jeg at jeg kanskje skulle valgt å pakke litt lettere så det endte med at jeg og Lars bytte sekk. Da vi først kom opp på første topp, var turen mye bedre, og ikke like hard.

Siste bakken opp mot Stornubben var ikke så tung, siden energien hadde kommet tilbake, etter en liten downperiode opp til første topp.

Utsikt mot Nautgardstinden

Nedturen var veldig fin, men humpete til tider ned fra Stornubben, når vi kom ned i skogen var det så råtten snø, slik at du nesten ikke fikk kjørt, men vi kom oss ned og turen var veldig bra.