Reistadåsen, Borkhusåsen (27.04.2021)

Written by ersystopo (Erlend Råheim) GSM

Ascents Borkhusåsen (325m) 27.04.2021
Reistadåsen (334m) 27.04.2021
Nødvendighetsærend til Drammen. Oppdrag utført, og til tindene!!Parkerte ved den gamle Drammensvegen ved oppkjøring til Øvre Reistad boligfelt. Løp så langs vegen og vest for garden Reistad. Her endte vegen i en garasje, og en unnamanøver opp i en liten skogflekk var nødvendig for å unngå udiskret linjeføring. Små stier, og etter hvert traktorvegen som sto på kartet, som bør leses som sti. Videre sti og et lite stykke terreng til topps på Reistadåsen. Drammensgranitt, litt skrint, ellers lite å melde.
Så sto Borkhusåsen på programmet. When in Drammenstindene...
Ut i ulendet og over mange daler og rygger til nordøstenden av tjernet. Kronglete til topps. Her hadde det lønt seg å dra sør til traktorvegkryss før en tok av.

Brutal vegetasjon ned fra toppen, og etter hvert veldig kronglete 'sti' langs vatnet. Så stier ned til Øvre Reistad. En del flotte utsikter over fjorden, Drammensdalen og de utebbende Drammenstindene mot sør. Grunnlag for et par turer nedover der. Ikke mer.