Tissdastur til Synshorn (27.04.2021)

Written by heidim (Heidi M. Pedersen) GSM

Ascents Synshorn (1,475m) 27.04.2021
Visits of other PBEs Fagerstrand Parkering (1,063m) 27.04.2021

Jeg fikk ta førsteetappe på dagens Kari-stafett, plukka opp Berit som kunne ta noen timer fri fra PhD-jobbinga, og til Fagerstrand parkering det bar. Det var ikke mange bilene der, men noen flere enn oss var det på tur. Betydelig mindre hardt her enn på Bitihorn i går, og både praten og skiene gikk lett oppover første lia. Tok igjen to andre jenter med samme turmål, uten at vi hasta videre oppover. Sonderte snøen litt for å finne best mulig nedkjøring (les: unngå å bare kjøre hardt og skavlete), og tok så kurs for toppen-toppen. Der hadde to karer akkurat slått seg ned, så vi satte oss i passe korona-avstand fra dem og hadde en skikkelig deilig skravlepause i sola. Nedkjøringa varierte fra hardt og skavlete til ganske så fin vårsløsj, og særlig siste bratthenget var fint å sette svinger i. Veldig koselig med jente-/skravletur, og fint å kunne overta stafettpinnen (Kari) og sende Sindre ut til Mefjellet/Kungsliknuppen på sin tur.