Tollevsrudfjellet på langrennski i løypene fra Stavnsveien. (25.04.2021)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Hallingnatten (1,051m) 25.04.2021 15:36
Visits of other PBEs Stavnsvegen bom v/Flenten (900m) 25.04.2021 10:58
Tjuvkjelleren (1,102m) 25.04.2021 14:14

Langrennsløypene mot Tollevsrudfjellet ble kjørt opp lørdag morgen, og med det kalde været de siste dagene regnet jeg med at løypene kom til å holde til søndag også. Vegard gikk på klisterski, mens jeg valgte felleskiene. Begge deler fungerte bra.
Vi fulgte langrennsløypene fra parkeringsplassen i cirka fire kilometer hvor vi gikk ut i terrenget mot Tollevrsudfjellet hvor det var hard skare. Vegard likte nok ikke føret, eller var det oppoverbakkene, for tempoet falt betraktelig og stemningen på turen var ikke så veldig bra i et par timer. Hjalp ikke så mye at jeg hadde brownies, lefser og sjokolade i sekken heller.
Etter Tollevsrudvarden fulgte vi ryggen på Tollevsrudfjellet sørover til langrennsløypene igjen. En avstikker fra langrennsløypene igjen bragte oss opp på Hallingnatten som var et veldig ambisiøst navn på en liten unnselig knaus.
Deretter sikksakket vi oss nedover til langrennsløypene og en kort tur bort til bilen igjen.
Det ble sesongens siste skitur på Vegard tror vi, mens jeg håper på skiføre til ut i juni:-)

Siste tur med bestemor Duck bilen.
Vegard i godt driv oppover i langrennsløypa. Tollevsrudvarden ses litt til venstre på bildet.
Fortsatt bra tempo på Vegard.
Utsikt mot Jotunheimen. Svarte veggen på Skogshorn helt til venstre.
Tollevsrudvarden.
Vi stakk bortom Tjuvkjelleren, men kun en 10cm sprekk var synlig ned til hulen eller hva det var. Resten var dekket av snø.