Bukjerringholet. (23.04.2021)  4

Written by larskjek (Lars Killingberg) GSM

Visits of other PBEs Bukjerringholet (150m) 23.04.2021 15:05
Har hatt denne plassen på "turkartet" i 2 år siden første gangen jeg hørte om plassen. Hadde fått besøk av min sønn Morten fra Tromsø som ble med på en 2 timers kjøretur før vi kom til Nes. Snøen hadde lavet ned det siste døgnet så selv her ute mot havet har vår snøen lagt seg. Litt vanskelig med parkering her men fant en liten lomme ved jordbruksveien. Veldig gjørmete her etter jordbruksveien før man kom til der stien begynte. Ikke noe merking å se på turen opp da det lå en del snø her. Ja, det var meget spesielt med hullet i fjellet her. Fin utsikt på denne årstida før det er blitt blader på trærne. Fin tur og vi gikk klar snøbygene som lå i kø ute i havet. Vinteren gir seg ikke så lett her ute på Fosen!
Her starter turen ved hovedveien og følger den litt gjørmete jordbruksveien opp mot fjellet.
Der en plass oppe i Tønnølsfjellet ligger Bukjerringhulet.
Traff bra med solhøyden her i dag.