Gråhøa og Gravdalsfjellet (fjellski) (18.04.2021)

Written by BeateBaglo (Beate Baglo) GSM

Ascents Digervardin (1,321m) 18.04.2021
Gravdalsfjellet (1,378m) 18.04.2021
Gråhøa (1,431m) 18.04.2021
Vetlgråhøa (1,382m) 18.04.2021

Fjellskitur i nydelig vær sammen med Anna. Startsted Skårålia, adkomst via Gravdalsvegen mellom Kvam og Vinstra. Gikk i oppkjørte løyper fram til Gravdalen og sæterområdet der, og tok sikte på Digervardin. Såpass seint på sesongen så var det et parti der vi bar skia over noe stein og lyng, til vi kom over kneika og kunne gå opp på Digervardin. Etter en liten pause, gikk vi den korte turen opp Gravdalsfjellet. Fra Gravdalsfjellet var det et langt parti med virkelig artig kjøring, fram til vi kunne starte lett oppstigning til Gråhøa. Fra Gråhøa til Vetlgråhø var det fin kjøring, men innimellom steiner. Fra Vetlgråhø og ned til seterområdet var det kjøring i perfekt "smør", der det tidligere på dagen var hard skare. Veldig moro! Jeg er så fornøyd med de nye Åsnes Tonje skiene - de hjelper meg veldig med å lage fine svinger - jeg som aldri har kjørt telemark, føler at jeg har kontroll og kan stole på skia. Denne turen tar jeg igjen neste vinter.