Bardåsen (18.04.2021)

Written by siroho GSM

Ascents Bardåsen (224m) 18.04.2021 12:38
Utsikt fra toppen mot Lunde

Bardås - en lite topp ved kanalen

Dagens første tur var en liten ås ved Kanalen nord for Nomevann. Vi kom fra Bø og kjørte mot Lunde, tok av til venstre mot Vrangfoss og Lunde kirke rett før første bru. Vi passerte Barlaug og tok Straumevegen inn til høyre, parkerte ved ei hytte som det ikke var folk på.

Vi fulgte oppover først et gammel traktorveg, men den ble fort borte i villnis av kratt og bringebær. Ikke noe sted å gå resten av året. Etter krattet ble det helt greit å gå på sva og i storvokst granskog. Jeg hadde sett meg ut en trase oppover og den passet ypperlig. Vi holdt nordover og svingte inn på ryggen til toppen. Fine blåveiser dukket opp på vår veg.

Fint på toppområdet med glissen furuskog og en skikkelig tillaget bålplass. Vi gikk samme veg ned igjen. Litt utsikt mot Lunde var det også.

Toppområdet
Bålplassen med utsikten
Sjefen på toppunktet
Skogsstemning på tur ned
Blåveisen lyste fint opp i skogen