Rondslottet og Vinjeronden (27.07.2012)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Rondslottet (2,178m) 27.07.2012
Vinjeronden (2,045m) 27.07.2012
Vinjeronden Nord (2,035m) 27.07.2012
Visits of other PBEs Døråe Helårsbro (1,031m) 27.07.2012
Dørålseter parkering (1,046m) 27.07.2012
Dørålsetervegen (815m) 27.07.2012
Rondvassbu (1,173m) 27.07.2012

2-dagers telttur i Rondane med fruen.

Bil til Dørålseter og ettermiddagstur sørover Rondestien. Hadde planlagt å gå over høyde 1820 til Rondslottet men det var litt for sent på dagen til å klare traversen ned til Rondvassbu. Og samtidig litt for tidlig å slå leir... Valgte derfor å gå innover Langglupdalen og etterhvert skrå opp for å møte stien opp til Rondslottet. Teltet på 1515 moh. Regn utover kvelden og vedvarende kraftig vind.

Opphold på morgenen og en fin tur til toppen av Rondslottet. I samme øyeblikk startet uværet som skulle vare ut dagen. Videre over til Vinjeronden Nord og Vinjeronden. Rotet litt med stien videre og havnet nedi litt utrivelig ur av store, glatte og til dels løse steinblokker.

Turfølget var ikke klar for å ta med Storronden og å skille lag var heller ikke aktuelt. Derfor ble det å følge stien ned til Rondholet. Vi rakk siste båten med god margin og gikk derfor helt tilbake til bilen for bytte til tørt tøy og kjøring hjem.

En fint tur men været levde ikke opp til meldingene på yr. Dagsetappen andre dag ble i drøyeste laget men vi prioriterte ei tørr og varm seng denne gangen. Storronden får vi komme tilbake til. ;-)

Klar til avgang fra Dørålseter.
Morgenkaffe.
Himmelen åpnet seg da vi kom opp på Rondslottet.