Tessefjellet (11.04.2021)

Liaberget (1,720m) 11.04.2021 12:52
Vest for Herebergshøi (1,893m) 11.04.2021 14:55
Store Kvitingskjølen (2,064m) 11.04.2021 16:13

I fjor høst gikk jeg og KF tur om Gråvåhøe, og jeg bestemte meg da for å komme tilbake til vinteren for å bestige Liaberget med Randoski. Nå var det endelig spådd vindstille en dag, og det passet bra å realisere turen. Flotte forhold gjorde dette til en storslagen tur.

Turstart ved Brimi fjellstugu og opp mot Tessefjellet. Det var helt vindstille i dag, til tross for at det i går kveld blåste stiv kuling og bilen gynget i vinden i natt
Opp mot Solle hvor KF og jeg var i fjor høst
Fra turens første lille topp og mot turens 2 neste topper. Det ble å bære skiene i partier her oppe
På tur opp fikk jeg fri sikt bort til Saukampen
Turens andre lille topp og med Solle bak til høyre for varden
På Tessefjellet hadde skiltet og turkassa blåst overende. Jeg tok meg en matpause her og nøt utsikten. Heidalsmuen langt der bak
Tilbakeblikk opp mot Tessefjellet fra litt opp i siden på Saukampen. Jeg gikk til fots ned Tessefjellet pga lite snø
Toppen av Saukampen med Gråvåhøe i bakgrunnen
Fra Liaberget og opp mot Kvitingskjølen. Men først ventet Grjothovden til høyre i bildet
Best å holde seg unna lesiden av Grjothovden pga snøskredfare. Jeg gikk opp ryggen til venstre