Heimre Fagerdalshøe og Synshorn (11.04.2021)

Written by Raindogs01 (Lasse Johnsen) GSM

Ascents Heimre Fagerdalshøe (1,510m) 11.04.2021 13:37
Synshorn (1,475m) 11.04.2021 14:13

Valdresflya var stengt etter noen dager med mye vind. Jeg var litt i tvil om hvor jeg skulle gå, men var bestemt for å få meg en randoneedag. Været var supert, og det var mange som ville ut på tur. Jeg parkerte ved bommen ovenfor Bygdin, og fulgte etter en del andre som gikk mot Valdresflye. De fleste skulle mot Rasletind. Jeg ble tatt igjen av ei dame som hadde som plan å gå til Heimre Fagerdalshøe og Synshorn fra nordsiden. Vi ble enige og å gå sammen. Hun var godt erfaren på rando og veivalg/skredvurdering.
Jeg startet ikke tracking før jeg var på toppen. Denne ruten er fantastisk, med god utsikt innover Bygdin når man kommer i høydene over Fagerdalsvannet.
Nedkjøringen fra Synshorn er fin for en ikke altfor erfaren randoløper.

Heimre Fagerdalshøe

Fra Heimre Fagerdalshøe mot Synshorn.

Synshorn.

Utsikt fra Synshorn innover Bygdin.