Sveningen i Os (06.08.2012)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Sveningen (842m) 06.08.2012
Søtefjellet (767m) 06.08.2012

Det som måtte skje, skjedde. Blå himmel, rastløs og for mange turmål.
Ikke hviledag som planlagt, men tilnærmet tenkte jeg. Idag skal jeg ta en enkel topp og jeg skal kjøre skikkelig rolig tempo.
Jeg så for meg stien opp til Sveningen som fin og kort tur, med litt underholdning på turen med diverste ting (dram, bibelvers, truser og annet).

Hva som skjedde:
1. Kleggen sørget for at jeg måtte gå fort opp gjennom skogen (jeg har angst for disse køddene)
2. Nabotoppen var pf100 - måtte jo bortom den (dette er jo helt logisk når man samler)
3. Den korte turen ble relativt lang, men tok det rolig.

Flott utsikt på begge topper, herfra ser man hele Folgefonna og Rosendalsalper (man får hele profilen fra Juklevasskruna, Bjørndalstinder og videre til Melderskin). Ellers nydelig ut mot Stord og havet ellers. Varmt i dag, litt disig inne på land, blått ut i vest.

Voldsomt så

Written by mortenh 06.08.2012 23:29

Voldsomt så godt humør du er i om dagen da :) Lystige kommentarer ramler inn her og der i bøtter og spann, mens smårapporter triller inn på løpende bånd. Men gøy å se at supermann også har menneskelige sider. Punkt 1 kjenner jeg meg godt igjen i. Klegg stresser !!!

Humøret kan kanskje ha med været å gjøre :) Hva driver du egentlig med der borte på Vestlandet.

Sv: Voldsomt så

Written by Mayhassen 07.08.2012 07:57

Er jo omgitt av bergensere, er det rart jeg er i godt humør!

Er her borte i jobbsammenheng, men det blir litt mye fritid og ditto overskudd til PB.