Morkefjellet - Høyest i Radøy (31.03.2021)

Written by ihauglid (Ivar Hauglid)

Ascents Morkefjellet (216m) 31.03.2021
Nøttveitveten (205m) 31.03.2021
Visits of other PBEs Solend parkering (113m) 31.03.2021

Parkert ved veien. Her er det plass til ca 6 biler og gikk oppover veien. Her finner man Solend Parkering, en enda større parkering enn den ved veien. Like etterpå går man over fra traktorvei til godt oppråkket sti. Det var noen våte områder den dagen vi gikk, så joggesko anbefales ikke om det har vært en våt periode. Utsikten fra Nøttveitveten er fin. Her finner man en lavvo som er skjermet for vind. Stien videre går oppover med noen bratte partier. Turen igjennom den lille skogen er en flott etappe. Når man kommer til toppen så får man en veldig flott utsikt. Her er det også en lavvo hvor man kan sitte trygt for vinden.
På veien ned går det fort, vi gjorde som flere her har gjort og gikk feil. Når man kommer til en liten benk så må man snu og gå litt tilbake. Dette er rett før man kommer til restene av 2 hus.