29 års bryllupsdag (11.06.2012)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Brennskaget (25m) 11.06.2012
Ramndalshaugen (69m) 11.06.2012
Toppen med den svimlende høyden 69m
I dag var turen kommet til Smølas høyeste topp. Tunge skyer rundt i de høye fjellene her oppe og sol på Smøla gjorde valget enkelt. Tok fergen ut og gikk fra Kuli gård. Anders, de sauene du så er villsauer, de blir ikke klippet og skal være litt lurvete. Vi fulgte traktorveien utover øya til den sluttet.
Apropo traktorer.....
Huset på den gamle gården
Fulgte så skogsgrensen nesten frem til den gamle nedlagte gården, der vi tok opp på bergene i håp om at det var bedre å gå der. Dette var feil! Det er så mange revner i bergene, at du bruker mye tid på å gå rundt dem. På veien hjem gikk vi rett ned fra toppen og fulgte et dyretråkk i skogskanten, forbi den nedlagte gården og videre til traktorveien. Flott utsikt fra toppen, men for et strev gjennom kvist, kvast og lyng for 70 høydemeter!
Utsikt tilbake til broen
Resten av dagen kjørte vi rundt på Smøla og var ute på Veiholmen. Gikk også de få meterne opp til Brennskaget/Kolberget og skrev oss i boken.
Brennskaget med Veiholmen bak
Fisket litt ved en bro før vi tok fergen tilbake. Liv fikk to torsker og en sjøørret på kroken. Flott dag i sol og vind.