Dalavardin (01.08.2012)  4

Written by linntherese GSM

Ascents Dalavardin (989m) 01.08.2012

Ny topp i Valdres

I dag reiste jeg og pappa til Etnedal. Der møtte vi Martine og mamma'n og så kjørte vi sammen opp en bratt bratt bakke. Pappa fortalte han hadde syklet der en gang, men det så kjempebratt ut.

Meg og Martine ved postkassa på Dalavardin, men det var ikke noen bok til å skrive i oppi :(
Vi skulle visst få et eller annet hvis vi kikket på fotografen samtidig, men jeg husker ikke hva det var.

Kjedelig vei

Først måtte vi gå på en sånn litt kjedelig grusvei, og da mått vi drikke og stoppe hele tiden, men så kom vi til en sånn morsom sti og da gikk det mye bedre. Til slutt sprang vi overalt og gjemte oss og det var veldig morsomt.
På toppen skulle pappa steke pølser i stekepanna si, men så hadde han glemt bensin! Mamma'n til Martine foreslo å lage bål og så laget vi bål i stedet og det blei kjempegode pølser.

De voksne sa at det var kjempefin utsikt fra toppen. Det var sikkert det, og i alle fall var det en fin klatrestein der. Det var også gøy å leke med grillpinnene etter vi hadde spist.

Tilbake sprang jeg og Martine foran hele tiden og hadde det veldig gøy.

Etterpå blei jeg med Martine hjem og lekte litt mens pappa gikk på en ny tur.

Det var kjempefint på toppen!
Denne klatresteinen var veldig moro, og litt vanskelig!

På vei ned igjen.
Mere på vei ned igjen bilder.