Rundtur fra Skistua på Norefjell Skisenter (05.03.2021)

Written by Nils (Nils Haugene) GSM

Start point Norefjell Skistua (755m)
Endpoint Norefjell Skistua (755m)
Characteristic Cross-country skiing
Visits of other PBEs Norefjellveien (160m) 05.03.2021 13:05
Norefjell Skistua p-plass (750m) 05.03.2021 13:31

I dag ville vi ta en familieskitur. Det skjer ikke så altfor ofte... Frida og Julie sto i alpinbakken hele gårsdagen, og hadde lyst på en pause fra den, og heller stå neste dag igjen. Så når de ville gå langrenn, var ikke Grete og jeg vonde å be om å ta en fellestur.

Vi kjørte opp til Skistua på Norefjell Skisenter. Her var parkeringsplassen på nedsiden av Skistua nesten helt full, men vi fant til slutt en plass. Været var minst like fint som det hadde vært dagen før. Faktisk enda bedre, for i dag var det mye mindre vind.

Jeg fikk i oppdrag av familien å finne en passe lang rundtur uten altfor mye demotiverende motbakker. Det klarte jeg nok, for alle, inkludert hunden vår Luna, var veldig fornøyde etterpå. Gode skispor, som nylig var blitt oppkjørt, og mye flott utsikt underveis.

På starten av turen, like nordøst for Sjugurhaugane.
Oppe ved krysset som er ganske så rett nord for Øvre Noresetra. Her går vi vestover, og begynte på selve runden vi skulle gå.